Wille Hyvösen performanssi Positive Hikikomori kestää aikaa

Minä: moi! ootko hereil?

Minä: voidaax laittaa tää tuleva keskustelu (sis. tän kysymyxen) esittelytextix? tuntus jotenki tosi isotöiseltä alkaa skrivaa jotain

Minä: ja tavallaa se ois tän duunin vastasta

Minä: jos kelana on jotenki lähestyy ei-työtä

Minä: tai en haluis tehä mitään ikävää / duunilt tuntuvaa tähän liittyen.

Minä: voisin laittaa tähän jonku deleuze-sitaatin ni saisin pojoi mut seki tuntus duunilt alkaa kaivaa jotai linkkei

Minä: tai en mä tiiä

Minä: Tässä meillä on ihminen, joka ilman että on lukenut sanaakaan Nietzscheä, on nietzscheläisempi, siis an(arkkisempi), kuin kukaan akateeminen, nietzscheläinen oppinut.

An(arkiaa) ei voi opettaa. Se ei ole teoria. Se on elämäntapa, tapa olla maailmassa, asenne. Sylvère Lotringer on an(arkisti). Italian ”autonomit” ovat an(arkisteja). Ja rastafarit omine kielineen (patois) ja elämäntyyleineen ovat myös an(arkisteja). An(arkia) saa niin monia muotoja kuin on olemassa yksilöitä.

”pienenä merkitystä tuottamattomana koneena, jonka ainoa ongelma on siinä toimiiko se ja miten se toimii. Miten se toimii sinulle? Jos se ei toimi, jos mitään ei tapahdu, ota joku toinen kirja. Tämä toisenlainen lukemisentapa perustuu intensiteetteihin: jotakin tapahtuu tai ei tapahdu. Ei ole mitään selitettävää, ei mitään mitä pitäisi ymmärtää, ei mitään tulkittavaa. Sitä voidaan verrata sähköiseen kytkentään. Elimetön ruumis: tunnen kouluja käymättömiä ihmisiä, jotka ymmärtävät tämän välittömästi, omien ”tapojensa” ansiosta.”21

Sanalla sanoen kaikki pelkistyy siihen millaisia affektiivisia kytkentöjä me voimme tehdä maailmaan kokonaisuudessaan. Pystymmekö me vielä olemaan nopeajalkaisia? Osaammeko tanssia? Ja vielä: voimmeko tanssia muiden kanssa? Kykenemmekö vielä lähtemään iltapäiväkävelylle muiden halukoneiden kanssa? Berenger yritti sitä. Hän tosiaan yritti. Mutta hänen perheensä ei suostunut lentämään hänen kanssaan.

Minulta kysyttiin vastikään määritelmää an(arkialle). Minulla ei ollut vastausta, koska an(arkia) on elämää.

Minä: jos ei tartte laittaa mitää lähdeviittauxii tms. kuha vaa laitaa. ehkä se antaa enemmän ku ottaa

Minä: ei ehkä paras mahollinen mut varmaa ihan ok

Minä: ja tavallaan seki on ok jos oot jo käyny nukkuu

Minä: sit mä vaa laitan nää nimettöminä sillee et ne kelaa et ketähän noi on et onx ne sen siel huonees olevan tyypin skrivaamii viestei vai mitä

Minä: mun anyway pitää laittaa tää nyt menee. tää on jo pari päivää myöhäs. lupasin laittaa jo viikonloppum. Mut tavallaa tiistai on viel viikonloppuu…


Wille Hyvönen: Positive Hikikomori, performanssi. Kansantalon Kuusenlatvassa (tila 2) lauantaina 18.3. klo 12-21. Sisäänpääsy KINOS-passilla (5€). Yhteistyössä Koneen säätiö. 

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s